Tävling 2



Ny vecka och en ny tävling.
Nu när det börjar närma sig att köpa julklappar burkar det hära till att skriva små julrim till klapparna. Detta kna ju vara mycket svårt att få ihop, så därför vill vi ha in ditt roligaste och bästa julrim! Pluspoäng komemr att tilldelas om julklappen är mycket annorlunda och konstig! Vi vill ha ditt bidrag innan klockan 12:00 den 11/12, det räcker att du kommenterar här på bloggen och skriver ditt namn.
Vad kan du nu vinna då? Jo en finfin skärbräda, båda skärbrädan och snickaren är lokal producerade.

Lycka till :)


Kommentarer
Postat av: Petra Vainionpää

Mitt rim kommer här:



Du har en stor apparat, men inte så snabb…

Det känns trist att säga det – men det är så.

Så här får du, min älskade grabb

Nånting som vi kan glädjas av båda två.



Kanske jag får låna den med mig

När jag reser till storstan ibland?

För visst ger jag paketet till dig,

Men jag behöver den mer runtom i vårt land.



Att kvalitet är bättre är kvantitet,

vet varenda erfaren kvinna

Och vill du veta mer om mången hemlighet

Tryck på knappen, och du kan dem finna!



Vad jag rimmar på? En Ipad 2 förstås! :)



2011-12-05 @ 08:52:09
URL: http://petrabloggen.blogspot.com
Postat av: Robin Jönsson

kära gammla hårig far! men denna apparat så ska nog se att du kan bli av med både hår i näsa öra. använd det flitigt var da. så ska nog se att du kanske ser ut som vanlig människa dag å inte som en bambijan:) en näs å ör trimmer gäller:) MVH Robin jönsson

2011-12-05 @ 16:24:11
Postat av: David

Tomten tar sig en slev av den heta gröten.

Ropar "fanken" när han bränner sig på nöten.

Ivrig som få sträcker sig efter vatten.

Får låret upprivet när han trampar på katten.



Termometer och plåster till svärmor.



God jul!

2011-12-05 @ 18:05:49
Postat av: Månstads 4H

Asbra rim, körs så duktiga ni är!

2011-12-05 @ 18:08:43
URL: http://julkul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0